Time flies... - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Tanja Hagen - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Abetifi, Ghana van Tanja Hagen - WaarBenJij.nu

Time flies...

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg Tanja

06 September 2011 | Ghana, Abetifi

Lieve allemaal,

Ik geniet nog steeds iedere minuut van mijn Ghana avontuur, dat zo ontzettend snel tegen het einde aan het lopen is. Nog maar een kleine 2 weken en dan zet ik al weer voet op Nederlandse bodem! Wat gaat de tijd toch snel als je geniet… En wat ga ik Ghana, en vooral dan mijn thuis in Abetifi, missen! Vooral omdat:

- Iedere dag wanneer ik naar het dorp wandel, de mensen op straat me steeds weer met hun prachtige glimlach begroeten, naar me zwaaien en een praatje willen maken. Ze herkennen mij inmiddels en ik herken hen
- Ik nog steeds geen genoeg krijg van de schattige kindjes die “obruni, obruni” naar me roepen overal waar ik langsloop en vervolgens heel hard beginnen te zwaaien en lachen als ik omkijk
- De zon hier bijna iedere dag schijnt, regenseizoen of niet. Altijd rokjesweer en op slippers lopen!
- Je hier nooit te laat bent, stress niet bestaat en er overal tijd voor is. Het niet uitmaakt hoe laat je ergens bent, als je maar uiteindelijk komt; dat je onderweg iemand tegen kwam waarmee je wat bent gaan drinken, vind niemand erg
- De natuur en het landschap overweldigend zijn en steeds verandert voor je ogen als je van de ene naar de andere plaats rijdt
- Er hier niets loopt zoals je dat gepland hebt, maar dat altijd alles goed komt
- Je hier continu buiten leeft en op straat alles kan kopen wat je nodig hebt bij de kraampjes die je overal ziet
- De sinaasappelen, ananassen, bananen en mango’s hier echt vers zijn en zo onwijs lekker smaken
- De sterrenhemel hier prachtig is doordat het hier echt donker is ’s avonds waardoor je de sterren goed kunt zien
- Iedereen me altijd wil helpen, me overal de weg naar wil wijzen of me wil helpen met het dragen van zware tassen
- Het toch wel erg vleiend is om dagelijks huwelijksaanzoeken te krijgen. Dat het dan vaak de derde vraag is na: ‘What’s your name’ en “I want to be your friend”, vergeet ik dan maar even ;-)
- Je hier overal muziek hoort, die ik nu zelfs begin te herkennen en mee kan zingen, en mensen ziet dansen
- Mijn vrienden en collega’s hier voor mij een tweede familie zijn geworden die zo goed voor me zorgen, me steeds van eten voorzien, langskomen om te zien of alles goed met me gaat en van wie ik simpelweg zo veel geleerd heb en een speciaal plekje in mijn hart hebben veroverd

Ondertussen ben ik me er weer langzaam op aan het voorbereiden dat ik toch echt afscheid moet gaan nemen binnenkort maar voor nu geniet ik nog even extra van de dingen die dit prachtige land met haar ontzettend warme en bijzondere inwoners me nog steeds te bieden heeft.

Liefs vanuit Abetifi,

Tanja

PS Wisten jullie al dat ik mee doe aan de World of Difference wedstrijd om mijn droombaan bij Talent beyond Limits te winnen? Ik heb daar stemmen voor nodig. Zouden jullie me daar bij kunnen helpen?

Je kunt stemmen op: http://www.worldofdifference.nl/wod-kandidaten/?u=178 door op de rode knop te klikken en dan een van je social networksites te kiezen en in the loggen (Facebook, Twitter, etc.).
Als je meer accounts hebt, kun je de stappen hierboven herhalen=meer stemmen! Het is maar t/m 16 september, en je kunt iedere dag opnieuw stemmen. De echte fans onder ons zouden misschien zelfs een herinnering in hun agenda/telefoon kunnen zetten om iedere dag even snel opnieuw te stemmen ;-) Je zou mij er onwijs mee helpen!

  • 06 September 2011 - 19:42

    Anneke:

    Tekst was niet helemaal goed.
    Site helemaal aanklikken, dan kandidaten aanklikken en dan helemaal onder op de derde plaats Tanja aanklikken. Daarna stemmen uitbrengen via al je items. Rode knop en je keuzes maken. Kan dus via meerdere items. Ligt eraan wat je allemaal hebt. Succes en dank.

  • 06 September 2011 - 20:07

    Albertine:

    Hee Tanja!

    Jemig.. wat gaat de tijd snel! Zelfs jouw tijd in Ghana zit er bijna al weer op. Ik ben mijn 4 weekjes ghana 2011 al weer bijna vergeten :(
    Zou je voor mij nog een Adinkra memoriespel mee willen nemen?
    Geniet van je laatste weken daar.
    Succes ook met de worldofdifference game.. ben regelmatig voor je aan het stemmen!

  • 06 September 2011 - 20:29

    René:

    Home sweet home kan soms zo dubbel zijn...
    Tot snel x

  • 08 September 2011 - 12:21

    Annet:

    mmmmmdat is vreemd, de link pakt ie niet helemaal. Nou ja dan maar kopieren en plakken voor iedereen!

  • 16 September 2011 - 17:31

    Wim En Riek:

    Tanja, wat een geweldige tijd en een prachtige prestatie van jou om dit allemaal te doen. Maar nog een paar dagen en dan ben je weer een beetje ons buurmeisje. Alvast goeie reis en tot ziens.

  • 04 Oktober 2011 - 19:02

    Lianne Van Selm:

    Hallo Tanja,

    Ik zie dat je een lange tijd in Ghana bent. Ziet er super uit! Ik hoop dat jij mij met iets zou kunnen helpen. Ik ben een student aan de Hogeschool Inholland en volg nu een minor Community based tourism. Het project wat wij nu aan het doen zijn gaat over Ghana . Een gedeelte van ons onderzoek is om er achter te komen wat het beeld is wat mensen van Ghana hebben. Aangezien jij in Ghana bent geweest je de perfecte kandidaat om ons helpen met het onderzoek. Wij zouden graag een aantal vragen stellen met betrekking tot Ghana.

    Hopelijk wil je ons helpen. Het zijn 18 vragen en het beantwoorden duurt zal ongeveer 10 minuten duren. Alvast heel erg bedankt. Je kan je antwoorden via mijn schoolmail terug sturen: 462098@student.inholland.nl

    Groetjes Lianne

    1. Gender
    2. Age
    3. Residence
    4. What is your profession?
    5. What is your home situation?
    - single
    - married, no children
    - married, young child(ren)
    - married, empty nest
    6. How many times have you been to Ghana?
    7. Did you visit the city or the villages in the North/South?
    8. What kind of holiday/trip did you book mostly? like:
    - luxury (5-star hotel etc.)
    - basic
    - community based tourism (staying at a local family)
    - etc.
    9.What kind of holiday/trip did you mostly use? like:
    - volunteer work
    - for work
    - holiday all-in deal
    - holiday organized by myself
    - etc.

    10. Why did you choose to go to Ghana? What was the main reason?
    11. What were your expectations of Ghana before your visit? like: -poor, - developed, -good infrastructure etc.
    12. Did those expectations come out? If not, what were the differences?
    13. Did you have/Do you have any preconceived opinions about Ghana? If yes, what are they?
    14. During this holiday/trip, what were the positive/negative aspects in Ghana?
    15. What do you think should be improved (based on those (negative) experiences etc.)?
    16. Would you visit Ghana again in the future?
    17. Would you recommend Ghana to others? Explain
    18. Have you ever heard of the Meet Africa Foundation? If yes, what can you tell us about it?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Abetifi

Vrijwilligerswerk Ghana

Recente Reisverslagen:

25 Oktober 2011

And I'm back...

06 September 2011

Time flies...

15 Juli 2011

Een dagje uit mijn leven in Ghana

11 Mei 2011

Twee keer thuis…

11 April 2011

Watervallen, aapje en ziekenhuizen…
Tanja

Actief sinds 08 Jan. 2011
Verslag gelezen: 1795
Totaal aantal bezoekers 33482

Voorgaande reizen:

10 Maart 2011 - 20 September 2011

Vrijwilligerswerk Ghana

Landen bezocht: